Commercials

Met de juiste boodschap je klanten bereiken aanspreken overtuigen inspireren raken verwonderen

Volledige productie van begin tot eind verzorgd.

Radioreclame wérkt. Al is het daarvoor wel belangrijk dat je commercial tot in de kleinste details is uitgewerkt. Klinker Media zorgt daarvoor. Het begint met een goed geschreven tekst. Een duidelijk verhaal, daar gaat het om. To the point en zodanig dat je boodschap bij de luisteraar blijft hangen. En natuurlijk: de juiste stem, die met precies de goede intonatie de boodschap geloofwaardig inspreekt. Tot slot perfect passende muziek of geluidseffecten, om de juiste sfeer neer te zetten en de radiocommercial echt te laten leven. Zo heb je met een productie van Klinker Media het meeste profijt (en plezier) van je reclamespot.

Commercials die je klanten bereiken.

Luister naar een greep uit ons eerdere werk.

Hoe het werkt

Zo maken we jouw radio­commercial
in 3 stappen.

Zo maken we jouw radio­commercial in 3 stappen.

1. Het script

Elke commercial begint met een script. En een script begint weer met de vraag: wat is je doel? Wat wil je overbrengen op de luisteraar van je reclame­spot? Klinker Media denkt daarover graag met je mee. We werken het idee uit tot een commercial­script, waarin we beschrijven hoe de spot verloopt: wat wordt er gezegd, op welke intonatie en met welke insteek, en wat voor geluids­effecten we gaan gebruiken om het verhaal tot leven te wekken. Een goed script is héél belangrijk, het is immers de basis van de reclame­boodschap. Daarom zeggen we: zelfs als je zelf al een tekst hebt bedacht, kijken we altijd nog even met je mee voor de laatste puntjes op de i.

2. De stem

Zelfs met de aller­beste tekst valt of staat je radio­commercial met de juiste stem en intonatie. Er zijn zó veel eigen­schappen die daarin meewegen. Een vrouwen­stem, een mannen­stem, een wat hogere of juist lagere stem, een wat zachter en heser geluid of juist fel en krachtig; met veel enthousiasme gesproken of juist serieus… Kortom: de stem en het stem­gebruik moeten net zo goed passen bij je boodschap als dat het script daarbij past. Klinker Media werkt samen met ervaren, professionele voice-overs die dat begrijpen. We geven je trouwens altijd een advies over een passende stem. Daar hoef je je dus zelf niet druk over te maken.

3. De eindmontage

Bij de eind­­montage komt alles samen. De ingesproken voice-over­­tekst wordt nauw­keurig na­bewerkt. Zelfs de spreek­­pauzes maken we langer of korter om precies te juiste timing te krijgen. Vervolgens kiezen we muziek die de sfeer van de radio­­commercial versterkt (dat hoeft trouwens niet altijd, een reclame­­spot zónder muziek kan ook heel goed werken, als het resultaat maar opvalt). Met smaakvol toegepaste geluids­effecten komt de boodschap tot leven en ziet de luisteraar het verhaal vóór zich. Tot slot leveren we de commercial bij je af in professionele geluids­kwaliteit, zodat je kers­verse radio­spot er echt uit­springt.

Een greep uit de mogelijkheden

Gesproken commercial

De meestvoorkomende variant is de gesproken commercial met één stem. Ook meerdere stemmen zijn mogelijk, bijvoorbeeld in een dialoogcommercial. Met verschillende stemmen geeft de luisteraar meer aandacht aan de reclamespot.

Commercial met audiologo

Een herkenningsmelodie, speciaal voor jouw merk gecomponeerd door Klinker Media. Een audiologo laat je radiocommercial meer opvallen én hij blijft beter hangen bij je (potentiële) klant. Met een sterke melodie weet de luisteraar nog vóór er iets is gezegd al over welk merk het gaat.

Gezongen commercial

Extra opvallen met een gezongen naam of slogan, aangevuld met gesproken tekst. Of wat dacht je van een volledig gezongen commercial op een catchy melodie? Gezongen namen, taglines of hele boodschappen blijven beter hangen bij je klanten. Zo heeft je commercial meer impact.

Tarieven

Lokale radio

250
00*
Vanaf
  • Strak geschreven tekst die jouw boodschap overbrengt
  • Perfect passende professionele voice-over
  • Tot in details afgewerkt in hoge kwaliteit
  • Uit te zenden op lokale radiostations gedurende 1 jaar

Regionale radio

395
00*
Vanaf
  • Strak geschreven tekst die jouw boodschap overbrengt
  • Perfect passende professionele voice-over
  • Tot in details afgewerkt in hoge kwaliteit
  • Uit te zenden op lokale radiostations gedurende 1 jaar
  • Uit te zenden op regionale radiostations gedurende 1 jaar

Landelijke radio

795
00*
Vanaf
  • Strak geschreven tekst die jouw boodschap overbrengt
  • Perfect passende professionele voice-over
  • Tot in details afgewerkt in hoge kwaliteit
  • Uit te zenden op lokale radiostations gedurende 1 jaar
  • Uit te zenden op regionale radiostations gedurende 1 jaar
  • Uit te zenden op een landelijk radiostation gedurende 1 jaar (meerdere stations op aanvraag)

* Deze tarieven zijn exclusief 21% btw en op basis van een gesproken commercial met één stem. We bespreken vrijblijvend je wensen en geven je vóóraf de definitieve prijs.

Zo kan jouw commercial klinken

Ter inspiratie: voorbeelden van onze eerdere producties.

0:00 / 0:00
Wifi4All

Gesproken commercial voor Wifi4All, een IT-dienstverlener gespecialiseerd in internet- en netwerkverbindingen.

Schildersbedrijf Marc Hellegers

Op maat gemaakte radiocommercial voor glas- en schildersbedrijf Marc Hellegers.

GKS ICT Solutions

Gesproken spot voor GKS ICT Solutions.

AdHetec

Gesproken commercial voor AdHetec, een bedrijf gespecialiseerd in verhuur en installatie van beveiligingscamera's.

LightTwist

Gesproken radio­reclame voor LightTwist project­verlichting, een bedrijf dat licht­installaties ontwerpt en installeert.

SlaapSfeer

Commercial met op maat gecomponeerd audiologo voor SlaapSfeer. De reclamespot is voorzien van een gezongen bedrijfsnaam.

Veel­gestelde vragen over radio­commercials

Zo lang als nodig is, en zo kort als het kan! Een commercial met een lengte van 15-20 seconden is heel gebruikelijk. Maar korter kan ook, voor een krachtige to-the-point boodschap. Langer raden we over het algemeen niet aan. De aandacht van de luisteraar vervliegt als de radiospot te lang duurt. Als je meer wil zeggen kan je vaak beter gebruik maken van een tag-on.

Een tag-on is een korte herhaling of aanvulling op de volledige radiocommercial, die later in het reclameblok nog eens voorbij komt. Herhaling van je merk werkt het best! Ook kan je een tag-on gebruiken om informatie te vermelden waar in de volledige spot geen ruimte meer voor was. Een tag-on duurt doorgaans 10 seconden of korter.

Net even wat minder te besteden maar tóch je boodschap goed overbrengen? Neem contact met ons op om je budget en de mogelijkheden daarmee te bespreken. Je kunt besparen door bijvoorbeeld gebruik te maken van onze professionele huisstem. Of als je bijvoorbeeld van tevoren weet dat je meerdere (versies van) commercials nodig hebt, dan krijg je korting op de productie.

Nee! We schrijven standaard een pakkende tekst voor jouw commercial. We vragen natuurlijk wel om je input en denken actief met je mee.

Normaal gesproken bedraagt de productietijd slechts een paar werkdagen. Als je een krappe deadline hebt, kunnen we het beste even overleggen. In spoedgevallen kunnen we vaak al binnen één werkdag produceren.

Een audiologo is een korte, herkenbare melodie die steeds terugkomt in je uitingen op radio, tv en internet. Je klanten herkennen je bedrijf aan dit korte stukje muziek. Het is eigenlijk een hoorbare versie van een gedrukt logo. We kunnen een audiologo op maat voor je produceren.

Natuurlijk! Sterker nog: een commercial met een aanstekelijke melodie blijft vaak veel beter hangen bij de luisteraar. Klinker Media kan een deels of volledig gezongen commercial voor je produceren. Daarbij componeren en produceren we de muziek zelf en wordt je reclame door een professionele zanger ingezongen.