Met de juiste boodschap je klanten bereiken aanspreken overtuigen inspireren raken verwonderen
Volledige productie van begin tot eind verzorgd.
Radioreclame wérkt. Al is het daarvoor wel belangrijk dat je commercial tot in de kleinste details is uitgewerkt. Klinker Media zorgt daarvoor. Het begint met een goed geschreven tekst. Een duidelijk verhaal, daar gaat het om. To the point en zodanig dat je boodschap bij de luisteraar blijft hangen. En natuurlijk: de juiste stem, die met precies de goede intonatie de boodschap geloofwaardig inspreekt. Tot slot perfect passende muziek of geluidseffecten, om de juiste sfeer neer te zetten en de radiocommercial echt te laten leven. Zo heb je met een productie van Klinker Media het meeste profijt (en plezier) van je reclamespot.
Commercials die je klanten bereiken.
Hoe het werkt
Zo maken we jouw radiocommercial
in 3 stappen.
Zo maken we jouw radiocommercial in 3 stappen.
1. Het script
Elke commercial begint met een script. En een script begint weer met de vraag: wat is je doel? Wat wil je overbrengen op de luisteraar van je reclamespot? Klinker Media denkt daarover graag met je mee. We werken het idee uit tot een commercialscript, waarin we beschrijven hoe de spot verloopt: wat wordt er gezegd, op welke intonatie en met welke insteek, en wat voor geluidseffecten we gaan gebruiken om het verhaal tot leven te wekken. Een goed script is héél belangrijk, het is immers de basis van de reclameboodschap. Daarom zeggen we: zelfs als je zelf al een tekst hebt bedacht, kijken we altijd nog even met je mee voor de laatste puntjes op de i.
2. De stem
3. De eindmontage
Optimaal gemak
Klinker Media verzorgt standaard de productie van je radiocommercial van begin tot eind. We betrekken je natuurlijk wel bij het proces, zodat het echt jóuw commercial wordt die past bij wat je zoekt. Heb je zelf al een uitgebreid idee van wat het moet worden? Dan gaan we dat samen realiseren.
Dit is er mogelijk
En dat is niet eens alles.
Gesproken commercial
De meestvoorkomende variant is de gesproken commercial met één stem. Ook meerdere stemmen zijn mogelijk, bijvoorbeeld in een dialoogcommercial. Met verschillende stemmen geeft de luisteraar meer aandacht aan de reclamespot.
Commercial met audiologo
Een herkenningsmelodie, speciaal voor jouw merk gecomponeerd door Klinker Media. Een audiologo laat je radiocommercial meer opvallen én hij blijft beter hangen bij je (potentiële) klant. Met een sterke melodie weet de luisteraar nog vóór er iets is gezegd al over welk merk het gaat.
Gezongen commercial
Extra opvallen met een gezongen naam of slogan, aangevuld met gesproken tekst. Of wat dacht je van een volledig gezongen commercial op een catchy melodie? Gezongen namen, taglines of hele boodschappen blijven beter hangen bij je klanten. Zo heeft je commercial meer impact.
Wat het kost
Hoge kwaliteit, scherpe prijs.
Lokale radio
-
Strak geschreven tekst die jouw boodschap overbrengt
-
Perfect passende professionele voice-over
-
Tot in details afgewerkt in hoge kwaliteit
-
Uit te zenden op lokale radiostations gedurende 1 jaar
Regionale radio
-
Strak geschreven tekst die jouw boodschap overbrengt
-
Perfect passende professionele voice-over
-
Tot in details afgewerkt in hoge kwaliteit
-
Uit te zenden op lokale radiostations gedurende 1 jaar
-
Uit te zenden op regionale radiostations gedurende 1 jaar
Landelijke radio
-
Strak geschreven tekst die jouw boodschap overbrengt
-
Perfect passende professionele voice-over
-
Tot in details afgewerkt in hoge kwaliteit
-
Uit te zenden op lokale radiostations gedurende 1 jaar
-
Uit te zenden op regionale radiostations gedurende 1 jaar
-
Uit te zenden op een landelijk radiostation gedurende 1 jaar (meerdere stations op aanvraag)
* Deze tarieven zijn exclusief 21% btw en op basis van een gesproken commercial met één stem. We bespreken vrijblijvend je wensen en geven je vóóraf de definitieve prijs.
Zo kan jouw commercial klinken
Ter inspiratie: voorbeelden van onze eerdere producties.
LightTwist
Gesproken radioreclame voor LightTwist projectverlichting, een bedrijf dat lichtinstallaties ontwerpt en installeert.
SlaapSfeer
Commercial met op maat gecomponeerd audiologo voor SlaapSfeer. De reclamespot is voorzien van een gezongen bedrijfsnaam.
Vintage Volkswagen Verhuur
Gesproken radiospot voor Vintage Volkswagen Verhuur, ingesproken door onze professionele huisstem.
Veelgestelde vragen over radiocommercials
Zo lang als nodig is, en zo kort als het kan! Een commercial met een lengte van 15-20 seconden is heel gebruikelijk. Maar korter kan ook, voor een krachtige to-the-point boodschap. Langer raden we over het algemeen niet aan. De aandacht van de luisteraar vervliegt als de radiospot te lang duurt. Als je meer wil zeggen kan je vaak beter gebruik maken van een tag-on.
Een tag-on is een korte herhaling of aanvulling op de volledige radiocommercial, die later in het reclameblok nog eens voorbij komt. Herhaling van je merk werkt het best! Ook kan je een tag-on gebruiken om informatie te vermelden waar in de volledige spot geen ruimte meer voor was. Een tag-on duurt doorgaans 10 seconden of korter.
Net even wat minder te besteden maar tóch je boodschap goed overbrengen? Neem contact met ons op om je budget en de mogelijkheden daarmee te bespreken. Je kunt besparen door bijvoorbeeld gebruik te maken van onze professionele huisstem. Of als je bijvoorbeeld van tevoren weet dat je meerdere (versies van) commercials nodig hebt, dan krijg je korting op de productie.
Nee! We schrijven standaard een pakkende tekst voor jouw commercial. We vragen natuurlijk wel om je input en denken actief met je mee.
Normaal gesproken bedraagt de productietijd slechts een paar werkdagen. Als je een krappe deadline hebt, kunnen we het beste even overleggen. In spoedgevallen kunnen we vaak al binnen één werkdag produceren.
Een audiologo is een korte, herkenbare melodie die steeds terugkomt in je uitingen op radio, tv en internet. Je klanten herkennen je bedrijf aan dit korte stukje muziek. Het is eigenlijk een hoorbare versie van een gedrukt logo.